De eerste week Calinan, PH - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Robbert Beurskens - WaarBenJij.nu De eerste week Calinan, PH - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Robbert Beurskens - WaarBenJij.nu

De eerste week Calinan, PH

Door: Robbert Beurskens

Blijf op de hoogte en volg Robbert

17 Mei 2014 | Filipijnen, Calinan

Eerste weekverslag.
Ruben T. Robillo Memorial Hospital.
17 mei, Calinan.

15 mei ben ik eindelijk aangekomen in Calinan. Het huisje is prima alleen de douche en toilet vallen tegen. De douche is koud (wat ook wel weer lekker is na een lange hete dag. Het toilet moet ik met een beker doorspoelen (dus een nummer 2 doen is lastig).


De mensen hier zijn ontzettend aardig en ze doen alles voor mij. Ze spreken hier Engels en gebruiken altijd 'Sir'. Op mijn eerste avond in Calinan had het ziekenhuis een feest georganiseerd. Dit feest stond in het teken van twee verjaardagen en een welkomsfeest van alle Nederlandse studenten (welgeteld 20 man). Tijdens dit feest hebben Jordy, Djim en ik ook kennis gemaakt met karaoke. Dit was geen succes. Ook hebben we gedanst (nogmaals, dit was geen succes).

De eerste dag heb ik weinig geslapen. Dit vanwege het tijdverschil denk ik. Ook heeft de grote mate van overlast hier veel mee te maken (ons huis is gelegen naast de grote weg). Deze week staat in het teken van wennen. Je krijgt hier toch te maken met een flinke cultuurschok.

Volgende week ga ik kijken of ik naar het Samal eiland kan gaan. Dit schijnt een mooi plaatsje te zijn met een mooie strand met veel palmbomen.

Foto's volgen nog.

  • 17 Mei 2014 - 13:57

    Mam:

    Ha Robbert, ondanks de cultuurschok heb je het volgens mij goed naar je zin. En je weet het hè...............jij blij, mam blij.
    Dikke kus van ons allen.

  • 17 Mei 2014 - 16:44

    Nicole Hout:

    Hoi Robbert,

    Fijn om te lezen dat je eerste dagen goed bent doorgekomen. Natuurlijk is het aanpassen maar dat gaat je zeker lukken (dat toilet went ook wel ;-). Veel succes de komende periode en we blijven je "volgen".

    Groetjes van ons allemaal!

  • 17 Mei 2014 - 22:53

    Jose Hout:

    Gelukkig goede reis gehad .Het zal zeker even wennen zijn maar het lukt je zeker wel .
    Geniet ervan Groetjes !!!

  • 20 Mei 2014 - 18:42

    Mam:

    Weer helemaal happy om je te hebben gezien en te hebben gesproken via facetime.
    zo ben je tenminste niet 'echt' ver weg.

  • 23 Mei 2014 - 12:03

    Marianne T:

    Hoi Robbert,

    Leuk om bij je verslag ook allemaal de kleurrijke foto's te zien.
    Zo kunnen we hier ook een beetje zien hoe het daar aan toe gaat.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Liefs uit Reuver

  • 24 Mei 2014 - 22:00

    Mam:

    Ja dat klopt, niet iedereen heeft fb ;)
    Laat eens wat van je horen en zien op waarbenje.nu
    Ook liefs van je facebookloze vader!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Calinan

Robbert

Student uit Nijmegen. Stage bij Isaac T. Robillo Memorial Hospital in Calinan, Davao. Na mijn stageperiode reis ik verder naar Singapore en Bali. Op deze site zal ik voornamelijk verslag doen vanuit Calinan. Bekijk ook: http://www.dare2go.nl/

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 4988

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: